اینستاگرام آپارات یوتیوب

معرفی و مقایسه کف پوش های مناسب برای حیاط و پارکینگ (سرامیک، موزاییک و سنگ)

پنجشنبه, 26 فروردین 1400

22183 نفر 0 نظر
معرفی و مقایسه کف پوش های مناسب برای حیاط و پارکینگ (سرامیک، موزاییک و سنگ)

انتخاب کف پوش مناسب برای حیاط و پارکینگ از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این مکان ها بیشترین تردد را در طول شبانه روز دارند. بنابراین بهتر است کفپوشی را انتخاب کنید که در گذر زمان کیفیت مناسب خود را حفظ کرده و در کوتاه مدت مجبور به تعویض آن نشوید. از زمان های قدیم برای پوشاندن کف حیاط از سنگ و موزاییک استفاده می شد اما چند سالی است که به دلیل افزایش قیمت موزاییک و سنگ، سرامیک به یک متریال پرمصرف برای کفپوش حیاط تبدیل شده است.

شاید این سوالات ذهن شما را نیز به خود مشغول کند: برای کف حیاط چی خوبه؟ برای کف حیاط سنگ بهتر است یا موزاییک؟ آیا سرامیک برای کف حیاط مناسب است؟ برای کف پارکینگ موزاییک بهتر است یا سرامیک؟

 

آیا سرامیک برای کف حیاط مناسب است

 

موزاییک بهتر است یا سرامیک؟

موزاییک و سرامیک هر دو از متریال های پرمصرف و محبوب برای کفپوش حیاط به شمار می آیند ولی برای اینکه بگوییم برای کف حیاط سرامیک بهتر است یا موزاییک و اینکه آیا سرامیک برای کف پارکینگ مقاومت دارد، بیایید با مقایسه آنها به این سوال پاسخ بدهیم.

مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، فشار و ضربه این متریال را گزینه ای منحصربه فرد برای کفپوش محیط های بیرونی مانند حیاط و پارکینگ تبدیل کرده است. البته استفاده از موزاییک های مخلوط سیمان و ماسه (صاف یا شیاردار) بهترین گزینه برای کفپوش حیاط محسوب می شود چرا که علاوه بر قیمت مناسب، این دسته از موزاییک ها ماندگاری بالایی دارند.

در مقابل سرامیک تنوع زیادی در بازار دارد و انصافا زیبایی بی نظیری هم به محیط می دهد. مقاومت در برابر درجه حرارت و آتش سوزی، تنوع طرح و رنگ از مزایای سرامیک کف حیاط محسوب می شود ولی برخلاف موزاییک در برابر ضربه و فشار مقاومت چندانی از خود نشان نمی دهد.

 

جدیدترین موزاییک کف حیاط

 

اگرچه از نظر دوام و استحکام موزاییک انتخاب بهتری برای کف پوش حیاط محسوب می شود ولی انتخاب ان کاملا به نیاز و سلیقه شما بر می گردد. البته قبل از هر انتخابی نکات زیر را حتما در نظر بگیرید:

  1. نوع کاشی کف حیاط و سرامیک در مناطق سردسیر و گرمسیر باید متفاوت باشد، در مکان های سردسیر بهتر است جنس و رویه سطح سرامیک سر و لغزنده نباشد تا احتمال خطر کاهش یابد. بنابراین کاشی و سرامیک های مدل شکسته یا واش بتن برای کفپوش حیاط ها یک انتخاب ایده آل به شمار می آیند.
  2. در مناطق گرمسیر به دلیل حرارت بالا و تابش مستقیم نورخورشید باید موزاییک و سرامیک های مقاوم تری مورد استفاده قرار گیرد.
  3. نکته دیگری که باید بدان توجه کنید این است که درهنگام انتخاب سرامیک مخصوص کف پارکینگ باید میزان مقاومت آن، قابلیت شست و شو و نیز عدم لغزندگی آن مورد توجه قرار بدهید.
  4. سرامیک برای استفاده در فضای بیرونی مانند حیاط به اندازه کافی بادوام نیست، زیرا آب را بیش از حد جذب سطح آن می شود. به خصوص اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید، سرامیک های شما احتمالا در طی چندین دوره تحمل سرما شکسته خواهند شد.

نکته: موزاییک در طرح و مدل های مختلف اجرا می‌شود. شما می توانید جدیدترین مدل موزاییک کف حیاط دورباکس رنگی، رنگارنگ بی نظم، لوزی، مربع، شش ضلعی، تیغ ماهی، مستطیل دو جهتی، پروانه‌ای، پازلی و ... را  با استفاده از موزاییک‌های مربعی، مستطیلی، شش ضلعی، موزاییک‌های مکمل و ... ایجاد کنید.

 

برای کف حیاط سنگ بهتر است یا موزاییک

 

برای کف حیاط سنگ بهتر است یا موزاییک؟

سنگ ها بدلیل ساختار محکم،ماندگاری طولانی و همچنین مقاومت در برابر ناملایمات نسبت به موزاییک انتخاب بهتری برای کف پوش حیاط و پارکینگ می باشند. کفپوش های سنگی در طولانی مدت نسبت به سایر کف پوش ها آسیب کمتری متحمل می شوند. سنگ کریستال، گرانیت و مرمریت از انواع سنگ های مناسب برای کف پوش حیاط به شمار می آیند.

سنگ کریستال نوعی سنگ مرمریت است که در بین سنگ های آهکی مقاومت خوبی دارد. این سنگ معمولا به دلیل تنوع بالای رنگ برای استفاده در کف پوش پارکینگ استفاده می شود. گرانیت یکی دیگر از کفپوش های محبوب برای حیاط و پارکینگ می باشد. از ویژگی‌های سنگ گرانیت مقاومت بالای آن است در نتیجه برای مکان‌های پرتردد کاربرد زیادی دارد. رنگ روشن و یکدست بودن آن، استحکام بالا، مقاومت سایشی بالا، جذب آب پایین و ساب پذیری عالی از مزایای کفپوش مرمریت محسوب می شود.

 

کف پارکینگ موزاییک یا سرامیک

 

اگر سنگ را برای کفپوش حیاط و پارکینگ خانه خود انتخاب کردید، نکات زیر را نیز درنظر بگیرید:

  • سنگ های مورد استفاده برای کف پوش حیاط بایداز مقاومت بالایی برخوردار باشند پس در انتخاب انها بیشتر دقت کنید.
  • سنگ‌های گرانیت و کریستال مقاومت بیشتری نسبت به سایر سنگ ها دارند.
  • سنگ‌های مرمریت برای پارکینگ و حیاط که در معرض شستشوی مداوم انتخاب خوبی نیستند. زیرا با گذشت زمان و شستشوی مداوم آن، رگه های سنگ از بین رفته، جای رگه ها خالی می شود و ظاهری زشت به کفپوش می دهد.
  • سنگ های گرانیت نسبت به سنگ‌های کریستال ساب پذیری پایین‌تر و تغییر رنگ بیشتری درهنگام مرطوب شدن دارند بنابراین بهترین کف پوش حیاط سنگ کریستال و گرانیت در رتبه دوم قرار دارد.
  • سنگ های مورد استفاده برای کفپوش حیاط باید ضخامت بالایی داشته باشند.
  • کف پوش باید به خوبی فرآوری شوند تا مانع از لیز خوردن شوند.
  • بعد از نصب کفپوش بهتر است روی سطح سنگ را از یک لایه محافظ به نام سیلر به منظور جلوگیری از لک شدن سنگ بپوشانید زیرا اگر روی سنگ لکه ای ایجاد شود به راحتی دیگر تمیز نمی شود.
اشتراک گذاری

نظرات (0)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما با موفقیت انجام شد
نام و دیدگاه خود را وارد کنید