اینستاگرام آپارات یوتیوب

راهنمای خرید فلاش تانک

شنبه, 29 اردیبهشت 1403

184 نفر 0 نظر
راهنمای خرید فلاش تانک

فلاش تانک وسیله ای بسیار کاربردی است که برای نظافت و بهداشت بیشتر سرویس بهداشتی در کنار توالت فرنگی ایرانی و خارجی استفاده می شود. اگرچه این محصول سیستم پیچیده ای ندارد و خرید آن آسان به نظر می رسد، اما در صورت عدم انتخاب دقیق و درست می تواند مشکل ساز شود. در این مقاله از مان نو به بررسی کامل راهنمای خرید فلاش تانک می پردازیم تا بتوانید با توجه به نیاز و فضای سرویس بهداشتی انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

 

 

راهنمای خرید فلاش تانک

 

راهنمای خرید فلاش تانک

امروزه فلاش تانک ها بخش جدایی ناپذیر از سرویس بهداشتی هستند که نه تنها کمبود فشار آب در ساختمان را به خوبی جبران می‌کند بلکه با هدایت یکباره حجم زیادی از آب، کاسه توالت را به خوبی شسته و تمیز می کند. این محصولات از نظر تنوع نسبتا گسترده هستند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

فلاش تانک ساده

این مدل فلاش تانک های قدیمی تخلیه قدرتمندی دارند ولی بسیار پر سروصدا هستند. علاوه بر این شما نمی‌توانید حجم آب را طبق نیاز خود انتخاب کنید که باعث هدر رفتن زیاد آب می‌شود.

فلاش تانک دو زمانه

این مدل نسبت به فلاش تانک های ساده، پیشرفته تر است. مهمترین ویژگی این محصول این است که مخزن آن به دو قسمت کوچک و بزرگ مانند 4 و 8 لیتری تقسیم بندی می شود و هر کدام کلید جداگانه دارد. اگر به حجم کامل آب نیاز دارید باید دکمه بزرگتر فشار بدهید و در غیر این صورت دکمه تخلیه ۴ لیتری می تواند نیاز شما را برطرف کند. این ویژگی 50 تا 70 باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود. علاوه بر این فلاش تانک های دوزمانه نسبت به ساده صدای کمتری دارند.

فلاش تانک توکار

مهمترین ویژگی فلاش تانک های توکار این است که در داخل دیوار نصب میشوند و تنها قسمتی از آن که دیده می شود، دکمه تخلیه است. این محصول نه تنها جای بسیار کمی را اشغال می کند بلکه فضای سرویس بهداشتی را زیباتر نشان می دهد و از همه مهمتر به دلیل اینکه مخزن ان در داخل دیوار قرار دارد، بسیار کم صدا است. این مدل برای فضاهای کوچک یک انتخاب عالی محسوب می شود. لازم به ذکر است این مدل برای توالت های ایرانی مناسب نمی باشد.

فلاش تانک روکار

این مدل همانیست که ما در بیشتر خانه ها می بینیم. فلاش تانک های روکار بر روی دیوار نصب می شوند و جای زیادی می گیرند. مهمترین ویژگی مثبت آنها این است که نسبت به مدل های توکار قیمت کمتری دارند، براحتی نصب می شوند و برای تعمیر و تعویض هیچ مشکلی وجود ندارد ولی در عوض پر سروصدا هستند و زیبا به نظر نمی رسند.

فلاش تانک اتوماتیک

در این مدل برای تخلیه آب نیازی به لمس اهرم یا دکمه تخلیه نیست زیرا به محض باز شدن درب سرویس بهداشتی، عمل تخلیه به صورت اتوماتیک انجام می شود. لازم به ذکر است این نوع فلاش تانک بیشتر در توالت های فرنگی کاربرد دارد.

فلاش تانک آنتی باکتریال

اگر از جمله افرادی هستید که رعایت بهداشت در سرویس بهداشتی برایتان بسیار مهم است، این نوع فلاش تانک را پیشنهاد می دهیم. البته خوب است بدانید ساختار آن با دیگر فلاش تانک ها تفاوتی ندارد و تنها ویژگی آن استفاده از مواد آنتی باکتریال در تمامی سطوح بدنه فلاش تانک است. پس تمامی مدل های ساده و دو زمانه، اتوماتیک و ... هم می توانند آنتی باکتریال باشند.

 

راهنمای خرید انواع فلاش تانک

 

یک فلاش تانک استاندارد و مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

  • ظاهری زیبا و مدرن دارد و از نظر رنگ و طرح و ابعاد با سایر وسایل سرویس بهداشتی همخوانی دارد.
  • نصب آن آسان و استفاده از آن راحت است.
  • از رشد و انتقال باکتری و آلودگی جلوگیری می کند.
  • ماندگاری بالایی دارد و کارکرد آن بی عیب و نقص است.
  • باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود.

 

راهنمای خرید فلاش تانک روکار

 

درهنگام انتخاب و خرید فلاش تانک این نکات مهم را به خاطر بسپارید!!!

قبل از خرید نهایی علاوه بر نوع فلاش تانک، حتما به این نکات زیر نیز توجه کنید تا یک محصول با کیفیت و مناسب داشته باشید.

1. طراحی و زیبایی فلاش تانک: محصولی را انتخاب کنید که با طرح و رنگ کاشی دیوار، سرامیک کف و دیگر اکسسوری‌های سرویس بهداشتی همخوانی داشته باشد. شکل ظاهری مخزن فلاش تانک نیز اهمیت زیادی دارد. مخزن های باریک زیاد از دیوار جلو نمی‌آیند و به همین دلیل جای کمتری اشغال می کنند، فضای سرویس بهداشتی را زیباتر نشان می دهند و از همه مهمتر با افزایش ارتفاع مخزن، فشار آب فلاش تانک بیشتر می شود.

2. کیفیت و دوام: حتما قبل از خرید نهایی، کیفیت و استحکام محصول انتخابی خود را بررسی کنید. علاوه بر استحکام بدنه مخزن و لوله ها، استفاده از مواد بادوام و مرغوب در ساخت شناور و مکانیزم های تخلیه و آبگیری از نشت آب و صدای غیر ضروری جلوگیری می کند و نیازی به سرویس و تعمیر مکرر فلاش تانک نخواهد بود.

3. حجم مخزن: فلاش تانک ها حجم مخزن متفاوتی دارند و شما باید حجم مورد نیاز خود و فشار آب منطقه یا ساختمان خود را در نظر گرفته و متناسب با آن بهترین مدل فلاش تانک را انتخاب کنید.

4. جلوگیری از انتقال آلودگی: بهتر است محصولی را انتخاب کنید که از مواد با کیفیت و آنتی باکتریال ساخته شده اند زیرا آنها مانع آلودگی بیشتر سرویس بهداشتی می شوند.

5. مصرف آب: یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب فلاش تانک، میزان مصرف آب است. فلاش تانک های دوزمانه به دلیل داشتن مخزن دو قسمتی در کاهش مصرف آب بسیار تاثیر گذار هستند.

6. ابعاد فلاش تانک: حتما ابعاد فلاش تانک را مطابق با فضای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید. لازم به ذکر است در مدل های توکار، فلاش تانک تعبیه شده باید متناسب با ابعاد دیوار شما باشد.

7. گارانتی و خدمات پس از فروش: محصولی را انتخاب کنید که خدمات پس از فروش داشته باشد. پیشنهاد می کنم از برندهای معتبر و شناخته شده خرید کنید. زیرا محصولات این شرکت ها علاوه بر داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش از مواد با کیفیت ساخته می شوند و طول عمر بیشتری دارند.

 

نتیجه گیری

در نهایت، خرید فلاش تانک یک سرمایه گذاری مهم در بهبود بهداشت و صرفه جویی در مصرف آب در خانه است. این محصول از نظر طراحی، مدل و کارکرد بسیار متنوع است اما شما می توانید با در نظر گرفتن و رعایت نکات مهم ذکر شده بهترین مدل را انتخاب کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری

نظرات (0)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما با موفقیت انجام شد
نام و دیدگاه خود را وارد کنید