اینستاگرام آپارات یوتیوب

نحوه استفاده از توالت فرنگی (5 نکته مهم)

دوشنبه, 21 اسفند 1402

21282 نفر 0 نظر
نحوه استفاده از توالت فرنگی (5 نکته مهم)

امروزه توالت فرنگی‌ نقش مهمی را در سرویس بهداشتی‌ های ایرانی ایفا می‌کنند و با آنکه سال‌ها از ورود آنها به خانه ها و مکان های عمومی می‌گذرد، اما هنوز سوالات زیادی در مورد نحوه استفاده از توالت فرنگی وجود دارد. توالت فرنگی یک گزینه عالی برای بیماران مبتلا به آرتروز و افراد مسن است. بنابراین، دانستن نحوه استفاده از توالت فرنگی به عنوان راهنمای نحوه استفاده از توالت می تواند بسیار مفید باشد.

 

 

نحوه استفاده از توالت فرنگی

 

نحوه استفاده از توالت فرنگی

1. محیط سرویس بهداشتی را بررسی کنید.

قبل از استفاده از توالت فرنگی مطمئن شوید که مایع دستشویی، شیر آب و دستمال کاغذی وجود دارد و از همه مهم‌تر حتماً سیفون توالت فرنگی را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد.

2. محل نشستن خود بر روی توالت فرنگی را تمیز کنید.

با دستمال‌کاغذی درب توالت فرنگی را باز کرده و با یک دستمال دیگر سطح نشیمن توالت را تمیز کنید. به خصوص اگر سطح آن خیس بود، آن را کاملا خشک کنید. بهتر است قبل از نشستن چند برگ دستمال‌کاغذی اطراف سطح کاسه توالت قرار بدهید تا دچار بیماری‌های پوستی نشوید. البته این مورد بیشتر برای استفاده از توالت فرنگی در سرویس بهداشتی‌های عمومی توصیه می شود.

 

 نحوه نشستن و طرز استفاده از توالت فرنگی

 

3. شلوارتان را از زانو پایین‌تر بکشید.

شلوار خود را تا زانو نه بیشتر پایین بکشید و پاهای خود را با فاصله بازکنید تا شلوارتان سر نخورد و با تماس سطح زمین آلوده شود. سپس پشت به فلاش تانک بر روی توالت فرنگی بشینید.

4. درست بر روی توالت فرنگی بشینید.

نحوه نشستن در طرز استفاده از توالت فرنگی اهمیت زیادی دارد زیرا عدم توجه به نحوه نشستن درست  می‌تواند دفع مدفوع را سخت کرده و به مرور زمان باعث بیماری‌هایی مثل سندروم روده تحریک‌پذیر ‌شود. ازآنجا که توالت فرنگی بسیار مشابه با صندلی است، برخی افراد به صورت ناخودآگاه با زاویه 90 درجه می نشینند که اصلا درست نیست. بهتر است زاویه پاهای شما ۳۵ تا ۴۰ درجه باشد.

روی صندلی توالت به گونه ای بنشینید که زانوهایتان از باسنتان بالاتر باشد. سپس دست ها یا آرنج های خود را روی ران ها قرار داده و با زاویه 35 درجه کمی به جلو خم شوید. اگر در این حالت احساس نارحتی دارید، می توانید یک صندلی کوچک زیر پای خود قرار داده و به سمت جلو کمی خم بشوید به‌اندازه‌ای که بدن در زاویه 35 درجه قرار بگیرد. به این نوع نشستن اصطلاحاً چمباتمه می‌گویند و دیگر آسیبی به بدن شما نخواهد رسید.

نکته: ستون فقرات هنگام خم شدن به جلو حتما باید صاف باشد.
 

روش استفاده از توالت فرنگی

 

5. بعد از تمیز کردن و شستشوی خود، سیفون را بکشید.

پس از اتمام کار و شستشوی خود حتما سیفون که به شکل یک دسته یا دکمه است را بکشید. به‌احتمال‌ زیاد سیفون توالت فرنگی درست بر روی بدنه توالت قرار دارد که در بیشتر مواقع به شکل دایره است و تنها باید آن را فشار بدهید. بعد از کشیدن سیفون حتماً دستمال‌کاغذی‌های که اطراف نشیمنگاه خود قرار داده‌اید را جمع کرده و در سطل زباله بیاندازید.

6. دست های خود را بشویید.

شستشوی دست ها و ضد عفونی کردن آنها آخرین مرحله از نحوه استفاده از توالت فرنگی است که باید انجام بدهید.
 

 

کشیدن سیفون و نحوه شستن خود در توالت فرنگی با شلنگ

 

نحوه شستن خود در توالت فرنگی

مهمترین دغدغه افراد در هنگام استفاده از توالت فرنگی، طهارت گرفتن و نحوه شستن خود در توالت فرنگی می باشد. نحوه شستن خود در توالت های فرنگی به 3 شکل است:

1. نحوه شستن خود در توالت فرنگی بیده خودشور

امروزه بیشتر توالت فرنگی‌ها دارای بیده خود شور هستند که درون لبه توالت فرنگی تعبیه شده است. برای شستشو کافیست دستگیره را بکشید تا عملیات پاشش آب انجام شود.

2. نحوه شستن خود در توالت فرنگی با شلنگ

برای شستن خود در توالت فرنگی های کاملا معمولی و بدون بیده می توانید از شلنگ استفاده کنید. برای این کار کمی خود را از روی سنگ بالا بیاورید و با عبور شلنگ از بین پاهایتان  به راحتی با فشار کم آب خود را تمیز کرده و بشویید و در نهایت با دستمال کاغذی خود را کاملا خشک کنید.

3. نحوه شستن خود در توالت فرنگی بدون شلنگ

متاسفانه برخی از توالت فرنگی ها نه دارای بیده هستند و نه شلنگ، که البته خیلی کم در ایران با آن روبرو می شویم. در این مواقع که دسترسی به اب ندارید می‌توانید خود را با دستمال‌کاغذی و یا دستمال مرطوب تمیز کنید و در اسرع وقت به حمام بروید.

 

نحوه شستن خود در توالت فرنگی

 

نکات مهم در طرز استفاده از توالت فرنگی

  • اولین و مهمترین نکته این است که توالت فرنگی را انتخاب کنید که ابعاد مناسب و استانداردی داشته باشد تا در هنگام نشستن مجبور نباشید پاهای خود را خیلی از هم باز کنید.
  • اگر مسئله طهارت برایتان خیلی مهم است، قبل از استفاده از توالت فرنگی، از مجهز بودن آن به بیده یا یا شلنگ آب مطمئن شوید.
  • قبل از نشستن روی توالت فرنگی، به خصوص در مکان های عمومی، حتما سطح کاسه توالت را با دستمال کاغذی بپوشانید یا از روکش توالت فرنگی استفاده کنید.
  • نحوه نشستن روی توالت فرنگی برای سلامتی شما بسیار مهم است و بهتر است به گونه ای روی آن بشینید که بدن شما در حالت 35 درجه باشد.
  • استفاده از توالت فرنگی بیده دار نیاز به تجربه دارد پس اگر در مکان نامناسبی هستید، پیشنهاد می کنم آن را امتحان نکنید زیرا احتمال دارد لباس شما در اثر فشار زیاد اب خیس شود.

 

 

نحوه استفاده از توالت فرنگی

 

نتیجه گیری

در این مطلب از مان نو  ضمن بررسی  صفر تا صد طرز استفاده از توالت فرنگی، به جزئیات مهم هنگام شستشو و استفاده این تجهیزات نیز پرداختیم. امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک گذاری

نظرات (0)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما با موفقیت انجام شد
نام و دیدگاه خود را وارد کنید