اینستاگرام آپارات یوتیوب

چگونه آینه حمام را تمیز و جرم گیری کنیم؟

شنبه, 28 فروردین 1400

8401 نفر 0 نظر
چگونه آینه حمام را تمیز و جرم گیری کنیم؟

یکی از سؤالاتی که مردم از هم می‌پرسند این است بهترین راه برای تمیز کردن آینه‌های حمام چیست؟ هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که آینه‌های حمام یا آینه سرویس بهداشتی خود را با زحمت زیاد تمیز و براق می‌کنید و سپس زمانی که روبروی آن ایستاده‌اید وقتی به آن نگاه می‌کنید سطحی را می‌بیند که توسط رگه‌ها و لکه‌ها هنوز هم تمیزنشده است؛ بنابراین، دوباره روزنامه یا حوله آشپزخانه را برمی‌دارید تا آینه حمام را تمیز کنید و بعد ناامیدانه بازهم لکه‌ها و رگه‌ها لحظاتی بعد دوباره ظاهرمی شوند. در این مقاله سعی کرده‌ایم به سؤالات زیر پاسخ دهیم.

چگونه تمیز کردن آینه حمام؟

چگونه لکه‌های آینه را از بین ببریم؟

روش‌های پاک کردن لکه آب روی اینه؟

 

تمیز کردن اینه حمام

 

نمی‌توان گفت که تمیز کردن آینه‌های حمام یا آینه سرویس بهداشتی کاری سخت، زمان‌بر و طاقت‌فرسا است. بلکه پاک کردن آینه حمام و از بین بردن لکه آب روی آینه تنها نیازمند به‌کارگیری روش‌های درست برای پاک کردن اینه می‌باشد. در این مقاله ما سعی کرده‌ایم تا بهترین روش‌ها را برای تمیز کردن اینه حمام را در یک راهنمای خوب برای شما مطرح کنیم. به‌کارگیری این روش‌ها تضمین می‌کند تا آینه‌های شما درخشان و بدون رگه و لکه باشد.

تمیز بودن آینه از جمله موارد مهمی است که در بهتر به نظر رسیدن  دکوراسیون سرویس بهداشتی شما نقش بسزایی دارد . همچنین متواند جلوه ویژه ای به روشویی شما ببخشد. اولین و مطرح‌ترین روشی که ما به شما برای تمیز کردن اینه حمام یا اینه سرویس بهداشتی پیشنهاد می‌کنیم استفاده از سرکه سفید است. هرچند امروزه ممکن است که اسپری‌های بسیار تمیزکننده شیشه و آینه در سوپرمارکت‌های محلی شما موجود باشد. ولی صرف‌نظر از این موارد، ما یک‌ راه‌حل ارزان‌تر و مؤثرتر با استفاده از موادی که حتماً در خانه دارید به شما پیشنهاد می‌دهیم و آن‌هم استفاده از ترکیب سرکه سفید و آب برای پاک کردن اینه حمام یا تمیز کردن لکه‌های اینه حمام است.

شما برای تمیز کردن آینه حمام همچنین به یک بطری اسپری خالی، تیکه‌های پنبه یا یک مسواک قدیمی احتیاج دارید. همچنین استفاده از یک پارچه میکرو الیاف می‌تواند بسیار در پاک کردن اینه مؤثر باشد.

 

پاک کردن آینه حمام

 

دهه‌ها است که گفته می‌شود بهره گیری از روزنامه بهترین روش برای تمیز کردن آینه‌ها است، اما این روزها جوهر خیلی راحت در مجاورت رطوبت و آب یا موارد شوینده روی سطح آینه جاری می‌شود و در سرتاسر شیشه باقی می‌ماند و خودش باعث ایجاد لکه در سراسر اینه می‌شود. همچنین استفاده از حوله آشپزخانه خوب نیست زیرا هنگام تمیز شدن پرزها و مقدار الیاف کمی از حوله را در سراسر شیشه باقی می‌گذارد.

با توجه به این مواردی که بیان شد برای تمیز کردن اینه حمام شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  1. سرکه سفید
  2. آب
  3. بطری اسپری
  4. پارچه پنبه‌ای
  5. دانه‌های پنبه‌ای یا مسواک
  6. پارچه میکرو الیاف

روش تمیز کردن اینه حمام با سرکه و آب

 

پاک کردن اینه حمام

 

ابتدا لبه‌ها یا اطراف پیچ‌ها را با سرکه و دانه‌های پنبه‌ای یا مسواک تمیز کنید.

سپس سرکه را به‌صورت یک قسمت سرکه را با چهار قسمت آب مخلوط کرده و در بطری اسپری بریزید.

محلول را روی پارچه پنبه‌ای یا مستقیماً روی آینه اسپری کنید.

قبل از خشک شدن محلول اسپری شده، آینه را با پارچه پنبه‌ای ازیک‌طرف به‌طرف دیگر بالا و پایین بکشید. هرگز آینه را به‌صورت دایره‌وار پاک نکنید.

پارچه میکرو فیبر را برداشته و آینه را با استفاده از همان عمل به همان سمت بالا و پایین خشک کنید.

هنگامی‌که آینه خشک شد، از کنار به آینه نگاه کنید تا ببینید آیا مناطقی از اینه را از قلم انداخته‌اید یا هنوز لکه‌ها یا رگه‌هایی روی اینه حمام وجود دارد یا نه؟

 

پاک کردن اینه حمام

 

نکاتی که در تمیز کردن اینه حمام باید در نظر بگیرید؟

بسته به اینکه آینه شما چقدر کثیف و حاوی لکه‌ها باشد، ممکن است برای پاک کردن اینه حمام به مواد متفاوتی نیاز داشته باشید در ادامه به برخی از موارد اشاره‌کرده‌ایم

پاک کردن اینه حمام با الکل؟

علاوه بر لکه‌های آب آینه‌ها گاهی شامل لکه‌های خمیردندان، لاک‌های لاستیکی و اثرانگشت هستند. اگرچه ممکن است فکر کنید که یک اسپری ساده همه را از بین می‌برد اما عدم پاک‌سازی صحیح این لکه‌ها دلیل اصلی ایجاد رگه‌ها در اینه حمام و سرویس بهداشتی  شما است.البته از این روش برای پاک کردن شیرالات بهداشتی خود نیز میتوانید استفاده کنید.

 

از بین بردن لکه آب روی آینه

 

در صورت وجود این نوع لکه‌ها هنگامی‌که می‌خواهید آینه را با یکپارچه تمیز یا محلول اسپری شده پاک‌کنید، بقایای چربی یا روغنی آن گسترش می‌یابد و با هر حرکت دستمال بر روی سطح شیشه پخش می‌شود. شما با استفاده از اسپری کردن الکل یا یک پد پنبه‌ای آغشته به الکل می‌توانید قبل از تمیز کردن آینه حمام، این مناطق را تمیز کنید. قبل از پاک کردن آینه این لکه‌ها را پاک کنید و سپس به تمیز کردن کل آینه بپردازید.

به‌عنوان‌مثال اگر سطح اینه شما مملو از لکه‌های گوناگون است برای پاک کردن لکه آب از اینه حمام می‌توانید از الکل استفاده کنید. مقداری الکل روی دانه‌های پنبه‌ای یا یک پارچه نخی بریزید.

می‌توانید برای اثربخشی بیشتر از آب مقطر برای درست کردن محلول تمیزکننده استفاده کنید.

 

چگونه لکه های روی آینه را از بین ببریم

 

اگر آینه شما پس از حمام و دوش مستعد بخار گرفتن است می‌توانید مراحل بالا را با پوشاندن سطح آینه حمام با کف اصلاح انجام دهید و سپس اینه حمام را پاک‌کنید و با پارچه میکرو فیبر خشک کنید. حتماً از کف و نه از ژل استفاده کنید!

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای از بین بردن لکه آب روی اینه یا تمیز کردن آینه حمام استفاده کنید

یک فنجان آب، یک فنجان سرکه و یک قاشق چای‌خوری صابون ظرف را در یک بطری اسپری ترکیب کنید. به‌آرامی تکان دهید تا مخلوط شود. محلول را مستقیماً به آینه اسپری کنید و بگذارید چند ثانیه بماند. اسپری آینه را با پارچه میکرو فیبر پاک یا خشک کنید.

اشتراک گذاری

نظرات (0)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما با موفقیت انجام شد
نام و دیدگاه خود را وارد کنید