اینستاگرام آپارات یوتیوب

0 تا 100 معرفی انواع سرامیک کف (آنچه لازم است قبل از خرید بدانید)

شنبه, 27 آبان 1402

14772 نفر 0 نظر
0 تا 100 معرفی انواع سرامیک کف (آنچه لازم است قبل از خرید بدانید)

انواع سرامیک و کاشی به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند تقریبا برای تمامی محیط های داخلی مناسب هستند. اما بهتر است قبل از انتخاب انواع مدل های سرامیک برای کف پذیرایی، دیوار، آشپزخانه، حمام و ... عواملی نظیر ماندگاری، میزان لغزندگی، لکه پذیری و میزان جذب کنندگی آب را در نظر بگیرید. انواع سرامیک کف در برابر آب و لک مقاوم می باشند، بادوام بوده و همچنین ساییدگی کمی را از خود نشان می دهند، بنابراین برای مکان های پرتردد مانند اتاق نشیمن و پذیرایی بسیار ایده آل به نظر می رسند. بخش عمده ای از جذابیت و محبوبیت انواع سرامیک کف به دلیل تنوع زیاد اشکال، سبک ها و رنگ های سرامیک می باشد که همچنان بعد از سالها از آغاز کار کاشی و سرامیک به عنوان یک سطح تزئینی و کاربردی در فضاهای مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

 

انواع سرامیک کف بر اساس جنس

سرامیک ها را بر اساس عوامل مختلفی نظیر ابعاد، بافت ظاهری و طرح گروه بندی می کنند اما مهمترین عامل دسته بندی سرامیک ها بر اساس جنس و مصالح می باشد. به طور کلی انواع سرامیک ها از نظر جنس به دو نوع سرامیک پرسلان و غیر پرسلان در بازار موجود می باشند.

 

انواع سرامیک کف

 

انواع سرامیک های پرسلان

سرامیک های پرسلان به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی مانند قابلیت نفوذ ناپذیری، استحکام و دوام بالا از پر کاربردترین و محبوب ترین سرامیک های موجود در بازار به شمار می آیند. سرامیک های پرسلان که به سنگ مصنوعی نیز معروف هستند از نظر کیفیت جزو بهترین ها می باشند. از آنجا که این محصول در دمای بسیار بالا  پخت و تولید می شود دارای حالت شیشه ای و تخلخل کم می باشد.

 

شاید قیمت بالای سرامیک پرسلان ابتدا شما را شوکه کند اما بهتر است بدانید این نوع سرامیک کف به دلیل نحوه ساخت (اکسیدی) و مواد به کار رفته در آن از مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار می باشد و مسلما در دراز مدت این هزینه بالاتر را توجیه و جبران خواهد کرد.

 

1. سرامیک پرسلانی لعاب دار: در این نوع سرامیک پرسلانی، یک لایه لعاب نازک بر روی سطح بدنه سرامیک به منظور ایجاد سطحی درخشان، صاف، زیبا، ضدآب و  ضد مواد شیمیایی قرار می گیرد. هر چند که شباهت زیاد سرامیک پرسلانی لعاب دار با بدون لعاب مانع تشخیص سریع آنها می شود.

2. سرامیک پرسلانی بدون لعاب: مهمترین ویژگی این محصول سطح بدون لعاب و مات آن می باشد. سرامیک های بدون لعاب در دمای بسیار بالایی پخته شده و با تخلخل صفر نیازی به لعاب ندارند.

3. سرامیک پرسلانی پولیش شده: سطح این نوع سرامیک علیرغم نبود هرگونه لعاب کاملا براق است زیرا بر روی سطح آن پرداخت انجام می گیرد.

4. سرامیک پرسلانی دو لایه: این محصول از یک لایه بدنه سرامیک و یک لایه لعاب ضخیم تشکیل می شود.

5. سرامیک پرسلانی بافت دار: مهمترین ویژگی این نوع سرامیک پرسلانی طرح‌های مشابه با سنگ‌های طبیعی می باشد.

 

 

ویژگی های سرامیک پرسلانی

  • نفوذ ناپذیری در برابر آب و جذب آب بسیار پایینی
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، لکه پذیری و سایش
  • قابلیت تولید در سایز های متفاوت و طرح های متنوع
  • ضد حریق بوده و مقاوم در مقابل آتش سوزی
  • عمر بالا و درخشش زیاد
  • استحکام خمشی بالا

 

سرامیک کف پرسلان

 

سرامیک کف لعاب‌دار و بدون لعاب چه تفاوت‌هایی دارند؟

  • سطح سرامیک های لعاب دار ظریف و لغزنده است و بیشتر در منازل مسکونی کاربرد دارد. اما سرامیک های بدون لعاب لغزنده نیستند و بیشتر برای در فضای باز و اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.
  • تنوع سرامیک های لعاب دار نسبت بدون لعاب بیشتر است و بیشتر در سبک های مدرن طراحی و تولید می شوند.
  • سرامیک های لعاب دار نازک تر و چگالی کمتری نسبت به سرامیک های بدون لعاب دارند.
  • سرامیک های لعاب دار دیرتر از سرامیک لعاب دار لک می شوند.

 

انواع سرامیک غیر پرسلانی

انواع سرامیک غیر پرسلانی که با نام سرامیک های معمولی نیز خوانده می شوند به سرامیک های پرسلان بسیار شبیه می باشند. هرچند این شباهت در ظاهر است ولی از نظر کیفیت پرسلان کاملا برتری و در ارجحیت می باشد. این نوع محصولات به دلیل نحوه پخت تراکم کمی دارند و به همین دلیل قابلیت جذب رطوبت بالا و مقاومت کم در برابر فشار و ضربه از ویژگیهای بارز آنها می باشد.

 

سرامیک کف معمولی

 

انواع سرامیک کف پذیرایی بر اساس بافت ظاهری

نوع بافت سطح و ظاهر سرامیک در هنگام انتخاب و خرید محصول اهمیت زیادی دارد زیرا علاوه بر اینکه در جلوی دید قرار می‌گیرد، رابطه مستقیمی با میزان جذب آب و متعاقباً مقاومت و دوام انواع سرامیک کف نیز دارد. بافت براق و مات از اصلی‌ترین بافت‌های انواع سرامیک می باشند.

 

 

سرامیک کف مات بهتره یا براق؟

رنگ، اندازه و شکل از فاکتورهای بارزی هستند که باید در هنگام انتخاب انواع سرامیک کف در نظر گرفته شود، اما یک ویژگی سرامیک که اغلب نادیده گرفته می شود، مات یا براق بودن آن است. به نظر می رسد تصمیم گیری در این مورد آسان باشد، زیرا انواع سرامیک های براق یک انتخاب بسیار محبوب برای صاحبان خانه است، اما این عامل قابل توجه می تواند تفاوت زیادی در احساس و نگهداری هر اتاق ایجاد کند.

 

سرامیک مات بهتره یا براق

 

سرامیک کف براق

سرامیک های کف براق بازتابنده و از نور بسیار خوبی برخوردار هستند و خانه را لوکس تر نشان می دهد. آنها می توانند کوچکترین اتاق ها را نیز بزرگتر نشان دهند. نتیجه کار مشابه افزودن آینه به یک اتاق است. انعکاس نور فضا را باز می کند و چشم را فریب می دهد تا فضای اتاق را بیشتر از حد واقعی خود روشن و دلبازتر نشان دهد. در نتیجه، کاشی سرامیک های کف براق یک انتخاب عالی برای حمام و راهروها است که به طور معمول کوچک و باریک تر هستند.

البته برای اتاق های نشیمن و پذیرایی که نور کمی دارند نیز انواع سرامیک کف براق می تواند گزینه خوبی باشد ولی باید در نگهداری و تمیزی انها کوشا باشید زیرا سرامیک های براق نسبت به سرامیک کف مات لکه های آب و جاهای پا را به روشنی نشان داده و یک تصویر زشت ایجاد می کنند.

 

پس اگر حیوان خانگی، فرزند کوچک و یا یک خانواده شلوغ هستید، انواع سرامیک کف مات انتخاب بهتری برای شما می باشد. نکته دیگری که باید در مورد این سرامیک ها به خاطر بسپارید این است که به دلیل پرداخت و سنباده زدن ممکن است کمی لغزنده باشد.

 

سرامیک کف براق

 

سرامیک کف مات

اگر به دنبال فضایی با وقار و لوکس هستید و از طرف دیگر فضاهای براق را دوست ندارید، سرامیک مات بهترین انتخاب شماست. اگرچه آنها ممکن است از جذابیت درخشان و براق برخوردار نباشند، اما کشش و زیبایی بهتری نسبت به سرامیک های براق دارند.

 

 

این سرامیک ها آلودگی و لکه کمتری را نشان می دهند و برای کسانی که نگران لیز خوردن خود یا فرش های روی سرامیک هستند، یک گزینه ایده آل محسوب می شوند. سرامیک های مات برخلاف براق، بهتر می توانند لکه ها و قطرات آب خشک شده را پنهان کنند. آنها به تمیزکاری مکرر نیاز ندارند و وقتی آنها را تمیز می کنید، دیگر نباید نگران ردهای باقی مانده از دستمال یا تی باشید.

 

سرامیک کف مات

 

انواع سرامیک کف خانه بر اساس درجه سختی

سرامیک‌های کف بر اساس سختی نیز به 5 دسته تقسیم می‌شوند.

سرامیک با درجه سختی 1: این محصولات مقاومت کمی در برابر سایش دارند و نسبت به رطوبت و رفت و آمد بسیار حساس هستند. از این رو استفاده از این نوع سرامیک ها در فضاهایی با رفت و آمد کم مانند حمام مناسب است و برای کف پذیرایی و اتاق ها اصلا پیشنهاد نمی شود.

سرامیک با درجه سختی 2: این سرامیک ها نسبت به نوع اول مقاومت بیشتری دارند و برای استفاده در فضاهای داخلی با احتمال سایش کم پیشنهاد می شوند.

سرامیک  با درجه سختی 3: این محصول مقاومت خوبی در برابر سایش دارد و برای بیشتر فضاهای خانه مناسب است.

سرامیک با درجه سختی 4: بسیار مقاوم هستند و دوام بالایی دارند و با خیال راحت می توانید از آنها برای کف پذیرایی استفاده کنید.

سرامیک کف با درجه سختی 5: به دلیل مقاومت خیلی بالا هیچ محدودیتی برای انتخاب ندارد و حتی در فضاهای پررفت و آمد نیز سالیان سال عمر می کنند.

 

انواع سرامیک کف

 

7 عامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب انواع سرامیک کف

1. دوام: سرامیک هایی را انتخاب کنید که بتوانند سطح مورد انتظار ترافیک پا و فرسودگی احتمالی در فضای مورد استفاده را تحمل کنند.

2. اندازه و شکل: سرامیک های بزرگ‌تر می‌توانند اتاق را بزرگ‌تر نشان دهند، در حالی که سرامیک های کوچک‌تر می‌توانند طرح‌های پیچیده‌تری ایجاد کنند. بر اساس سلیقه و ترجیحات زیبایی شناختی خود انتخاب کنید.

3. رنگ و طرح: حتما در هنگام انتخاب طرح کلی رنگ اتاق و اینکه آیا می خواهید یک الگوی سرامیک ساده یا پر نقش را داشته باشید را در نظر بگیرید.

4. مقاومت در برابر لغزش: مطمئن شوید که سرامیک ها دارای مقاومت لغزش مناسب هستند، به خصوص برای مکان های مرطوب مانند حمام و آشپزخانه.

5. تعمیر و نگهداری: برخی از سرامیک ها به نگهداری بیشتری نسبت به بقیه نیاز دارند، بنابراین قبل از انتخاب حتما به این فکر کنید که آیا زمان کافی برای تمیز کردن و نگهداری آنها دارید یا خیر؟

6. سازگاری: بسیار مهم است سرامیکی را انتخاب کنید که با سبک کلی و دکوراسیون اتاق مطابقت داشته باشد.

7. طول عمر: روی سرامیک های باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید که سال‌ها دوام می‌آورند و نیازی به تعویض مکرر ندارند.

 

سرامیک کف پذیرایی

 

تفاوت انواع سرامیک کف با دیوار؟

مسلما هر سرامیکی برای هر سطحی مناسب نیست و اولین گام مهم در انتخاب سرامیک این است که بدانید این محصول را برای کجا و چه منظوری در نظر گرفته اید. تفاوت انواع سرامیک کف با دیوار از جمله سوالات رایجی است که مردم می پرسند. استحکام، مقاومت در برابر فشار و سایش از عوامل مهم برای انتخاب سرامیک کف خانه می باشد که در مورد سرامیک دیوار یک ضرورت محسوب نمی شود. درواقع سرامیک های دیوار نسبت به کف ضخامت کمتر و قدرت جذب آب بیشتری دارند.

نکته: انواع سرامیک کف از لحاظ مقاومت و دوام دسته بندی های متفاوتی دارند. مسلما استحکامی که برای سرامیک پارکینگ لازم است، قابل مقایسه با سرامیک کف تراس یا بالکن نخواهد بود.

 

نحوه محاسبه قیمت انواع سرامیک کف خانه به چه صورت است؟

قیمت مدل های سرامیک کف پذیرایی با توجه به ابعاد و درجه بندی آنها متفاوت است. اینکه به چند مترمربع سرامیک و با چه درجه بندی نیاز دارید؟ یا کدام مدل سرامیک را انتخاب کرده‌اید؟ همچنین نوع خاک بکار رفته در جنس سرامیک، نوع بسته بندی آن، نحوه پخت سرامیک، گالیبره و لیزری بودن آن، طرح های روی سرامیک و برجستگی های روی سرامیک و… از عوامل مهم دیگری است می تواند بر روی قیمت تاثیرگذار باشد.

در کنار همه اینها هزینه استادکار ها و بناها، هزینه حمل و نقل و سایر هزینه‌های جانبی را نیز به هزینه کلی اضافه کنید.

 

جهت مشاوره بهترین انتخاب و خرید سرامیک میتوانید با کارشناسان فروش فروشگاه مان نو تماس بگیرید. 02188618966

 

نکته: بهتر است محصولی را انتخاب کنید که از نظر کیفیت و مرغوبیت بهترین باشد و به هیچ عنوان نگران شکستن، ترک خوردن و آسیب دیدن سرامیک در مقابل تغییرات آب و هوایی و فشارهای وارده بر آن نباشید. البته هر محصول با کیفیتی قیمت ارزانی ندارد ولی با کمی وقت و گشتن در فروشگاه های مختلف مطمئنا می توانید یک محصول با کیفیت با قیمت مناسب و به صرفه پیدا کنید. پس کیفیت را فدای قیمت نکنید!


نتیجه گیری
سرامیک ها نقش مهمی در دکوراسیون خانه دارد و اگر به درستی انتخاب شوند، می توانند زیبایی فضا را افزایش دهند. انواع سرامیک کف پذیرایی با کیفیت دوام بالایی دارند و تا زمانی که به درستی نصب، نگهداری و مراقبت شوند، حتی پس از سال‌ها نصبمی توانند همچنان زیبا و درخشان باقی بمانند. به یاد داشته باشید که سرامیک ها را به طور خاص برای کاربرد مورد نظر انتخاب کنید. برخی از آنها به طور خاص برای کف طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر برای نصب دیوار مناسب تر هستند. در این مقاله از مان نو ضمن معرفی انواع سرامیک کف براساس جنس، بافت و درجه سختی، عوامل مهم در انتخاب مناسب انواع سرامیک کف پذیرایی را نیز بیان کردیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را با و کاربران به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک گذاری

نظرات (0)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما با موفقیت انجام شد
نام و دیدگاه خود را وارد کنید