اینستاگرام آپارات یوتیوب

در انتخاب انواع چینی بهداشتی به چه نکاتی باید توجه کرد

پنجشنبه, 26 فروردین 1400

860 نفر 0 نظر
در انتخاب انواع چینی بهداشتی به چه نکاتی باید توجه کرد

در مقاله قبلی از سرویس بهداشتی و نقش دکوراسیون حمام و دستشویی در دکوراسیون منزل گفتیم.  انتخاب چیدمان و دکوراسیون سرویس بهداشتی  به یکی از مهمترین بخش ها در انتخاب دکوراسیون منزل تبدیل شده است که خیلی از افراد آنرا نادیده میگیرند. امروزه اهمیت دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام را می توان به اندازه ی فضای کانونی مانند نشیمن و پذیرایی دانست. در طراحی فضای حمام و سرویس بهداشتی می توانید با ترکیب متریال ها و استفاده از عناصر و بافت های متفاوت دکوراسیونی منحصر به فرد ایجاد نمایید. چینی بهداشتی مصروف در سرویس های بهداشتی: وان حمام، روشویی، کاشی و سرامیک، سنگ توالت و توالت فرنگی استدر این مقاله می خواهیم درباره پارامترهای مهم در انواع دکوراسیون بهداشتی در منزل صحبت کنیم.

 

دکوراسیون حمام

نقش امنیت در انتخاب چینی بهداشتی

اولین نکته حائز اهمیت امنیت است، هرگز هیچ چیز را فدای امنیت نکنید. شاید شنیده اید که در حمام یا توالت فردی سرگیجه گرفته و به زمین خورده و لیز بودن کاشی ها باعث به خطر افتادن بیشتر او شده است. کاشی های کف سرویس بهداشتی را لغزنده و لیز انتخاب نکنید. کاشی های ضد لغزش نیز در بازار موجود است. برای خرید کاشی به فکر بچه های کوچک و خردسال باشید. حتی اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشد امکان اینکه با گذر زمان بوی نامطبوع بگیرند هست، پس دقت کنید که درست انتخاب کنید. مخصوصا که خیلی کم پیش می آید کاشی های سرویس بهداشتی تعویض شوند. این هم دلیل مهمتر برای اینکه در خرید چینی بهداشتی به کیفیت توجه ویژه مبذول دارید.

نقش محل نصب در انتخاب چینی بهداشتی و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

از مکان سنگ توالت هم غافل نشوید، فاصله آن با در را در نظر بگیرید. اگر کنار در دستشویی باشد خطرناک و  ناشیانه است. سنگ توالت باید بیش ترین فاصله از در را و کمترین فاصله به دستشویی را داشته باشد. اگر توالت تا دستشویی فاصله زیادی داشته باشد خوشایند نیست.

نقش اندازه در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

در انتخاب چینی بهداشتی به اندازه نیز باید توجه کنید. روشویی مناسب با فضای توالت شما باشد. روشویی بزرگ به همراه کابین در یک فضای یک متری واقعا کاربردی نیست.بجای اینکه حمام و سرویس بهداشتی خود را از وسایل ذخیره سازی بزرگ و جاگیر پر کنید می توانید از شلف ها و انواع باکس دیواری استفاده کنید. فروشندگان می توانند در انتخاب سایز مورد نظر به شما کمک کنند. قرار دادن چینی های بهداشتی که با سبک چیدمان دکوراسیون سرویس بهداشتی شما تطابق دارد از موارد بسیار مهمی است که در زیباتر جلوه دادن فضا موثر است. بنابراین با توجه به اندازه سرویس بهداشتی می­ توان بهترین گزینه را برای تهیه چینی بهداشتی انتخاب کرد تا علاوه بر کارآیی درست آن، اندازه مناسب آن نیز مورد توجه قرار گیرد. البته وجود فضاهای ذخیره سازی در دکوراسیون سرویس بهداشتی یک باید است و بسیار ضروری و لازم است و هر سرویس بهداشتی با هر ساختی که باشد می تواند به مقدار کافی از فضای ذخیره سازی بهره مند باشد.

دکوراسیون چینی بهداشتی

رنگ  در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

مورد مهم دیگر در انتخاب دکوراسیون سرویس بهداشتی رنگ است. از رنگ چینی بهداشتی غافل نشوید. حتما راجع به روانشناسی رنگها خوانده و می دانید. رنگ روشویی و کابین حمام و توالت شما بسیار مهم است. درست است که معمولا سفید رنگ انتخاب می شوند اما برای اینکه سرویس بهداشتی کوچک شما،  بزرگ تر و مرتب تر به نظر برسد برای طبقات و قفسه هایی که بر دیوار نصب می کنید از رنگ های روشن مانند سفید یا کرم روشن استفاده کنید. سعی کنید کاشی های حمام ، کاشی های دستشویی، روشویی، سنگ توالت یا توالت فرنگی  و البته وان حمام ( در صورت وجود) با هم همخوانی داشته باشند اینگونه در نظر فضای بیشتری متصور است.

نقش انتخاب وان حمام در دکوراسیون حمام

اندازه و متزاژ حمام در انتخاب وان حمام  بسیار تعیین کننده است. اگر حمام کوچکی دارید استفاده از وان حمام توصیه نمی‌شود. در این صورت بهترین گزینه پیش رو استفاده از کابین دوش است. ممکن است بین انتخاب وان حمام یا کابین دوش بر سر دوراهی مانده باشید. در صورتی که متراژ حمام زیاد باشد می‌توانید هر دو را با هم داشته باشید و البته زیباتر نیز است. وان حمام در دو نوع اصلی وان حمام پیش ساخته (معمولا از فایبرگلاس یا پلاستیکی) و وان حمام ساخته شده در محل طبقه بندی می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی صنعت ساختمان وان حمام پیش ساخته گزینه بهتری برای استفاده در دکوراسیون حمام است. همچنین برای دیوار حمام میتوان از انواع کاشی حمام به صورت چسبی یا دوغابی استفاده کرد.

می توانید با مشاور و مهندسین مجرب مان نو درباره طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی ( سرویس دستشویی ) صحبت کنید و با نظر ایشان قدم بردارید.

انتخاب جکوزی حمام و توربو جت در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

در انتخاب جکوزی حمام نیز به توربو جت، نورپردازی و امکان اتصال به دستگاه‌های صوتی و تصویری که از امکانات جدید این نوع وان حمام مدرن می‌باشد دقت کنید، البته اگر از پس هزینه های آن بر می آیید. استفاده از مواد از مواد ای بی اس ( ABS ) با لایه شفاف آکریلیک و بدون فایبرگلاس در وان حمام مدرن باعث شفافیت بالا، ضد خش شدن و ثبات رنگ در طول سال­ها استفاده می‌شود.

نقش کابین دوش در دکوراسیون حمام

درباره کابین دوش هم باید گفت کابین دوش به دو دسته پیش ساخته و پارتیشن کابین دوش ( ساخت در محل ) تقسیم بندی می‌شود. کابین دوش پیش ساخته معمولاً از جنس فایبرگلاس با فریم آلومینیومی یا بدون فریم ( فریم لس ) است. اولين نکته در انتخاب کابین دوش، انتخاب مدل کابین دوش می‌باشد. مدل‌های کابین دوش عبارت‌اند از کابین دوش گوشه، کابین دوش گرد و درب شیشه‌ای. کابین دوش می‌تواند بر روی زیر دوشی، وان حمام ، سکو و حتی کف حمام نصب شود.

نکات مهم در انتخاب دکوراسیون شیک برای حمام و سرویس بهداشتی

  1. در انتخاب انواع چینی بهداشتی به "ظاهر لوازم بهداشتی" و "محتوای لوازم بهداشتی" دقت کنید. مصادیق ظاهری شامل مدل، طرح، رنگ، اندازه مناسب و سلیقه مناسب با توجه به دکوراسیون منزل و دکوراسین داخلی است. رعایت همه این معیارها و شاخص ها برای زیبایی دکوراسیون داخلی اهمیت دارند. زیرا مدل قطعه لوازم بهداشتی باید با سایر لوازم مرتبط و مجاور هماهنگ باشد.
  2. شاخص سایز ( اندازه ) معمولاً شامل کاسه روشویی و زیردوشی می شوند که رعایت آن از نظر اندازه فضای نصب اهمیت دارد. هماهنگی و هارمونی " رنگ " و " مدل " باعث تقویت زیبایی می شود.
  3. حتی اگر دو یا چند قطعه از لوازم منزل هر کدام به تنهایی چندان هم زیبا و جذاب نباشند ولی دارای یک طرح و رنگ و مدل واحد باشند در دکوراسیون داخلی زیبا به نظر خواهند رسید. بر عکس لوازم مرتبط با هم هر قدر هم که به تنهایی زیبا باشند اما اگر هماهنگی نداشته باشند معمولاً چندان زیبا به نظر نمی رسند.
  4. در هنگام خرید چینی آلات بهداشتی دقت کنید دارای موج، خط و خش و یا تاری و کدری نباشد. قطعه باید براق و شفاف باشد. چنانچه خط و خش و موج و یا تاری وجود داشته باشد علاوه بر ایراد ظاهری می تواند ایجاد محتوای نامناسب نیز بکند زیرا برخی درزها و یا خراش ها موجب می شوند که آب به لایه درونی آنها نفوذ کند و به تدریج علاوه بر خراب شدن باعث شود تا رطوبت آب بتدریج به اطراف محل نصب نفوذ کرده و موجب آسیب به محل نصب نیز بشود.این  نکته بیشتر در مورد کاسه توالت های ایرانی و زیردوشی ها صادق است.
  5. بعضی از درزها و شکاف های موجود در قطعات چینی بهداشتی بقدری نازک هستند که در نگاه عادی از چشم پنهان می مانند و فقط با لمس با دست و ناخن قابل تشخیص هستند.
  6. اصولاً هر چقدر در لایه درونی این اقلام ، قدرت جذب آب کمتر باشد و ضخامت لعاب بیشتر و رنگ آن شفاف تر باشد کیفیت آنها بهتر و مناسب تر است. جنس بدنه قطعات بهداشتی نباید قابلیت جذب آب داشته باشند. بهتر است هنگام خرید چینی آلات بهداشتی با ریختن آب روی قسمتی از آن که فاقد لعاب است این نکته شناسایی شود.

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

در انتها یک نکته بسیار بسیار مهم در انتخاب انواع چینی بهداشتی اشاره می کنیم: در گذشته تعدد رنگ در چینی آلات بهداشتی بیشتر وجود داشت. توصیه می شود کاسه توالت ایرانی و حتی فرنگی از رنگ های خیلی روشن و ترجیحاً رنگ سفید انتخاب شوند. زیرا وجود خون در ادرار یا مدفوع و یا وجود برخی انگل های عفونی قابل رویت در مدفوع نشانه انواع بیماری های انگلی، عفونی، آلودگی، انواع سرطان ها، زخم های روده، معده و یا پلیب های روده و غیره خواهد بود.

اشتراک گذاری

نظرات (0)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما با موفقیت انجام شد
نام و دیدگاه خود را وارد کنید