اینستاگرام آپارات یوتیوب

آموزش نصب روشویی کابینتی

جمعه, 27 فروردین 1400

2144 نفر 0 نظر
آموزش نصب روشویی کابینتی

اگر شما هم از آن دسته هستید که برای نظم دادن وسایل سرویس بهداشتی خود دچار مشکل هستید یا به دنبال یک دکوراسیون شیک، به‌روز و زیبا برای سرویس بهداشتی خود هستید انتخاب یک روشویی کابینتی مناسب می‌تواند یک پیشنهاد عالی برای شما باشد. در این مقاله در مورد طریقه نصب روشویی کابینتی، ارتفاع استاندارد روشویی کابینتی و ابعاد استاندارد آن و همچنین آموزش نصب کابینت روشویی دیواری توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه کرده‌ایم . سؤالات بسیاری ممکن است در هنگام نصب روشویی کابینتی برای شما پیش بیاید.

پیشنهاد ما به شما این است که مقاله ما را تا آخر مطالعه کنید زیرا ممکن است هنگام نصب کابینت روشویی سرویس بهداشتی خود با انبوهی از سؤالات مواجه شوید سؤالاتی از قبیل:

 

ابزارهایی که هنگام نصب کابینت روشویی نیاز دارید؟

مراحل نصب روشویی کابینتی چگونه است؟

ارتفاع استاندارد روشویی کابینتی چقدر است؟

ابعاد استاندارد روشویی کابینتی چقدر است؟


رتفاع روشویی کابینتی

 

نکات مهم قبل از نصب روشویی کابینتی

طریقه نصب روشویی کابینتی بدون پایه خیلی سخت نیست و لازم است نکاتی را به یاد داشته باشید. این نکته مهم را به‌عنوان آموزش نصب کابینت روشویی حتماً در نظر بگیرید که موقعیت نصب و قرارگیری کابینت روشویی شما در سرویس بهداشتی شما از اهمیت بالایی برخوردار است از این ‌رو قبل از نصب روشویی دیواری، ابعاد سرویس بهداشتی حمام خود را به‌درستی اندازه بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که ابعاد روشویی کابینتی، شکل و سبک ارتفاع روشویی کابینتی که خریداری می‌کنید به‌طور طبیعی با محیط اطراف آن مطابقت داشته باشد.

همچنین دوام ماده‌ای که انتخاب می‌کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا کابینت روشویی دیواری به طور معمول در محیط مرطوب و شلوغ قرار می‌گیرد. کابینت روشویی دیواری منتخب شما باید بتواند سال‌ها در سرویس بهداشتی شما کار کند و پس از مدت کوتاه مجبور به ‌عوض کردن آن نباشید. از محبوب‌ترین مواد می‌توان به چوب، MDF (الیاف تخته با تراکم متوسط)، فلز و ترمو فویل اشاره کرد. اگر محیط حمام شما مساعد باشد، می‌توانید روشویی کابینتی چوبی را انتخاب کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که چوب به ‌خوبی بسته‌ شده و لاک‌ خورده است؛ و حتماً در هنگام نصب کابینت روشویی تمام نکات ایمنی را رعایت کنید تا در هنگام نصب دچار مشکل نشوید.

 

ابزارهایی که هنگام نصب کابینت روشویی نیاز دارید؟

یکی از سؤالاتی که در هنگام نصب روشویی کابینتی ممکن است با آن مواجه شوید لیست ابزارهایی است که هنگام نصب به آن نیاز دارید. در ادامه برخی از مهم‌ترین ابزارهایی که در هنگام نصب کابینت روشویی به شما کمک شایانی می‌کنند را ذکر کرده‌ایم.

  • مته برقی
  • چکش
  • مداد
  • پیچ‌گوشتی‌های استاندارد
  • لوازم ایمنی
  • نوار اندازه‌گیری
  • سطح تراز
  • پیچ‌های دو سر رزوه‌ی
  • ردیاب گل‌میخ

 

مراحل نصب روشویی کابینتی چگونه است؟

 

در این قسمت به آموزش نصب روشویی کابینتی دیواری به‌صورت گام‌به‌گام و تصویری پرداخته‌ایم تا بتوانید هر مرحله از مراحل کار را به‌راحتی تجسم کنید.

 

1. بیرون آوردن روشویی کابینتی خود از جعبه‌ای که داخل آن قرار دارد و جدا کردن محافظ‌های کنار آن‌ها

 

آموزش نصب روشویی کابینتی

 

2. بعد از بیرون آوردن کابینت روشویی درهای آن را با ابزار پیچ‌گوشتی بازکنید درها را بازکنید همچنین کشوهای آن را خارج کنید تا در هنگام نصب دچار مشکل نشوید.

 

نصب کابینت روشویی

 

3. سپس مسیر لوله و سیم‌ها را با استفاده از ابزار ردیاب بررسی کنید.

 

طریقه نصب روشویی کابینتی بدون پایه

 

4.پشت کابینت روشویی دیواری خود را برای قرارگیری رو مکان مناسب اندازه‌گیری و علامت‌گذاری کنید. سپس با استفاده از ابزار مته برقی سوراخ‌های پیچ را ایجاد کنید حالا پیچ‌های دو سر رزوه‌ی را قرار می‌دهید حتماً قبل از آویختن کابینت روشویی دیواری روی گل‌میخ‌های دیواری اطمینان حاصل می‌کنید که کابینت شما هنگام قرار دادن هرگونه وسایل سنگین‌تر، از روی دیوار فرونمی‌ریزد؛ و در این مرحله حتماً از عینک محافظ چشم استفاده کنید تا خطری برایتان نداشته باشد.

 

ابعاد روشویی کابینتی

5. برای نصب روشویی کابینتی باید دقت شود که کابینت روشویی درست در قسمت مرکزی قرار بگیرد پس با استفاده از ابزار سطح تراز را بررسی می‌کنیم.

نصب کابینت روشویی و اندازه گیری ابعاد

هنگامی‌که تعیین کردید می‌خواهید ارتفاع کابینت روشویی شما چقدر باشد، از یک نوار اندازه‌گیری برای اندازه‌گیری و علامت‌گذاری قسمت بالای کابینت استفاده کنید که معمولاً ارتفاع از کف، ‌بین 80 تا 85 سانتی‌متر است.

 

ابعاد استاندارد روشویی کابینتی

6. نصب پیج روشویی کابینتی

حالا در این مرحله پس از اطمینان از نصب بدنه کابینت روشویی می‌توانید درها و کشوهایی که جدا کرده بودید را به کابینت روشویی وصل کنید.
در راهنما و آموزش نصب کابینت روشویی دیواری همواره به خاطر داشته باشید که بعضی از کابینت‌های روشویی جای پیچ شدن به دیوار را ندارند بنابراین این نوع کابینت‌ها روی روشویی قرار می‌گیرند و وزن کمتری نسبت به روشویی‌های که روی دیوار نصب می‌شوند. دارند. پس به خاطر داشته باشید که اگر این دسته از کابینت‌های روشویی دیواری را بخواهید روی روشویی قرار بدهید اصلاً ازنظر ایمنی و استاندارد روشویی کابینتی کار درستی نیست.

 

ابعاد استاندارد روشویی کابینتی چقدر است؟

 

تعیین ابعاد استاندارد روشویی کابینتی به‌عنوان یکی از موارد کاربردی در راهنمای نصب روشویی کابینتی محسوب می‌شود که باید حتماً آن را بررسی کنید. ازآنجایی‌که کابینت‌های روشویی نصب‌شده در حمام دارای مجموعه‌ای از اندازه‌ها، رنگ‌ها و سبک‌ها هستند، اگر ابعاد دقیق حمام خود را ندانید انتخاب دقیقی برای فضای مناسب خود داشته باشید. بیشترین ابعاد روشویی کابینتی در اندازه‌های عریض‌، 60 سانتی‌متر، 91 سانتی‌متر، 121 سانتی‌متر، 152 سانتی‌متر و 182 سانتی‌متر است، حتی اگر سرویس بهداشتی شما برای یک کابینت 60 سانتی‌متر خیلی کوچک است، جای نگرانی نیست شما می‌توانید یک کابینت روشویی با ابعاد 30 سانتی‌متر بخرید.

 

ابعاد استاندارد روشویی کابینتی

 

ارتفاع استاندارد روشویی کابینتی چقدر است؟

 

امروزه ارتفاع روشویی کابینتی‌ها متفاوت است و سایز خاصی مدنظر نیست اما به یاد داشته باشید ارتفاع استاندارد روشویی کابینتی از 83 سانتی‌متر تا 88 سانتی‌متر و عمق متوسط آن از 43 سانتی‌متر تا 60 سانتی‌متر متغیر است. تنوع زیادی در ارتفاع کابینت روشویی وجود دارد لذا بهتر است شما تنها متناسب با فضا و همین طور نوع دکوراسیون سرویس بهداشتی آن ، ارتفاع کابینت روشویی خود را تعیین کنید. 

اشتراک گذاری

نظرات (0)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما با موفقیت انجام شد
نام و دیدگاه خود را وارد کنید